onsdag 18 november 2009

en massa fikande.....

Ja ni... idag blev de också en lååång fika...
fast hos min lilla Analelie ;)
Och en massa bakande blev de också.... mkt trevligt...
Var själv inte så himla delaktig i själv bakandet...
Men jag provsmakade så att alllt smakade bra
och så att mina små bagare skötte sig...
och de gjorde dem :D
här har vi då lilla Sture... han är en liten
julegris som också fick vara åskådare medans de andra
knådade degarna :)
jaa, en sak gjorde jag faktiskt förutom att smaka på allt..
det var ju att dekorera pepparkakrona också...
Det var Läääänge sen jag gjorde de sist... så de var otroligt roligt :)



Sen fick jag också vara med och göra iordning lussekatterna...
i början gick de la såå där... vissa blev Gigantiska medans vissa
blev
jätte små men det var ju tur att de smakade likadant i slutändan :P
hehehe...

sen är de ju jag i ett nötskal.. börjar fundera vart russinet har försvunnit?! :P
hahaha.... Tur att jag är söt ;P


Sen efter all bakande så var de ju då självklart dax att fika...
Ojjj så gott de var....
Helt nybakta lussekatter och pepparkakor....
Kunde de bli bättre eller?!!!!!
Skulle inte tro de... :P
Och ännu en liten stund efter de så fick jag mig
mat också... inte helt fel måste jag ju säga...
Annelie är ju bara helt suverän när de kommer till att
göra olika grytor.... Sååååå gott va!!
tror jag ska ta med mig henne nu när jag flyttar....
Vill ha sån mat varje dag!!
Tack min lilla blondie :D
Nää nu blev de visst ett lång inlägg om hur gott
det är att fika och äta... hahaha :)
Ha de bra ni där ute...

Tjingeling :D


Inga kommentarer: