torsdag 12 mars 2009

Olyckan var framme

jaa som sagt... de har snöat jätte mkt idag här i underbara göteborg..

Och självklart ska ju olyckan vara framme... med min otur.. :P

Efter min underbara promenad i ovädret pluggade jag ett tag,
och sen kände jag att jag ville vara lite social..

Så jag ringde till L och frågade om jag kunde komma förbi, och självklart
fick jah ju de :)
Och de sista L säger till mig är "och så lovar du att köra försiktitg"
Och de var ju klart att jag lovade henne de.. :)

När jag kom ut på partillevägen ser jag kaoset..
när jag tittar upp för backen så ser jag en långtradare som inte kommer upp för backen,
och trafiken står i stort sätt still... sen tittar jag neråt.. och där ser jag en ÄNNU längre kö,
och polisbilen som stod och blinkade.. så där hade nån kört av vägen... eller nått liknande, antar jag...
så jag bestämde mig att köra genom Tahult för att komma mig till centrum...
och i stort sätt gick de bra... TILLS... jag dalade ner i diket :/
tur som fan att de gick så sakta som de gjorde.. körde typ i 30.. för att de var så halt..
Och de var inte lilla diket jag for ner i heller..

jag såg himlen när jag tittade ut genom sidorutan.

Så liiiiite läskigt var de faktiskt...
och efter många om och men tog jag mig iaf ut ur bilen, Helskinnad...
och de första jag tänkte på var "Tur att jag lämnade Lexie hemma " :P

Och efter många förbi passerande bilar som bara klodde och sket fullständigt i hur
allt var, så stannade faktiskt EN bil, och frågade om de kunde hjälpa till..
så de fick skjussa hem mig till L så jag kunde ringa runt till folk som kunde hjälpa mig..
TACK ERA UNDERBARA MÄNNISKOR.
Efter några samtal fick jag iaf tag i A, som skjussade tillbaka mig till min bil och ringde till hennes karl som kom med sin Lastbil och drog upp mig =)
Tack tack =) jag är skyldig er EN STOR Tjänst! :)

Så nu sen jag kom hem har jag hållt på med mina försäkrings papper, och skrivit en skade anmälan.. Skit kul..
så i morgon ska jag ringa till försäkrings bolaget och prata lite... *wohoo*

jaja... nu är jag skit trött, så jag ska lägga mig och Försöka sova iaf..

Hoppas ni har haft en bättre dag än min...

Inga kommentarer: