torsdag 22 april 2010

kan man annat än att skratta??

hej o håå...

ska vi börja med föregående natt? ja de gör vi...

Skulle gå bredvid på mitt gamla jobb, eftersom de har bytt byggnad... så jag kände
att jag vill veta vart alla saker var och så... de är ju ändå en akutvårds avd..
Kändes tryggast för min del iaf att veta typ var akutväskan var? :P Om man säger så...
Så på kvällen när jag kom var allt rätt lugnt.. fick rapport av kvällspersonalen
och så gick vi runt och hälsade på våra patienter.... hann dock inte så långt innan
allt drog igång... från typ 21.30, så kom de in patienter på löpande band, fram till 02.30 tiden...
Då satte vi oss och snabb åt och så tog jag min FÖRSTA kopp kaffe då... heeeeelt sjukt!!!
Sen var vi ju tvungen att gå runt och tittat till alla, och sen började typ morgon arbetete...
SHIT..... det gick verkligen i ett den natten.... men men... VÄLFÖRTJÄNTA pengar kan man ju säga!

Idag då....

Kom ju inte från jobbet förrän efter 07 nångång... så redan där var jag efter..
var väl och plockade upp lexie vid 07.30... och vid denna tiden brukar jag nästan redan ha lagt mig i vanliga fall... men men... sen sov jag till 14..... då var de bara upp och ut med lexie...
Fara och lämna henne igen med L och sen hem igen och göra sig i ordning :)
Skit trött var jag!!!
men men... hoppade in i duschen, på med kläder och ansikte :P och sen iväg
till Halta lotta... :) för att träffa upp lite arbetskamrater och ta oss lite mat och en öl... :)
Hann dock inte längre än till andra tuggan.... innan jag svalde pärlan till
min tungstav!!!! hahaha... så jävla typiskt mig!! :P så staven for runt där i munnen :P
men men... efter de gick kvällen bra :P
haha... får vi göra om snart flickor :)

Näää nu är jag såååå trött... ska snart hoppa i säng :)
tjingeling :D

Inga kommentarer: