onsdag 13 januari 2010

trodde jag var beredd

hej alla glada.....
efter en lååååång dag, och 2 timmars sömn sitter jag här...
Gick av jobbet i morse...4;e natten... Pust...
Sen blev de hemgång, sova 2 timmar... sen sticka iväg till ett annat
sjukhus....
Detta sjukhus....mölndal...

Fick träffa en ortoped som klämde och kände
litegrann, och sen pratade vi ett tag och att han hade tittat
lite på mina MR-bilder och såg då
att min meniskel hade lossat från liggamentet de ska ha runt sig...
och då kom han ju fram till att de var bara att öppna
upp och titta hur de verkligen ser ut där inne....
Jag trodde jag hade förberett mig på de... Ordentligt!
Men tydligen inte...
jag ville bara bryta ihop när han sa OPERATION...
Usch....
Och tror att jag skulle bryta ihop mer när han sa att
jag kanske måste vara sjukskriven upp till 7 veckor!!!
det är ju en Evighet!!
jaja... men inte bara de... jag har ju sjukhusskräck.... ja jag vet att de låter
konstigt, med tanke på att jag jobbar på sjukhus...
men ja... jag vet inte vad jag ska säga.... litar inte på folk... I alla sammanhang...
och absolut inte när de ska skära i mig och sånt.....
PANIK!!
jaja... sen efter de lilla besöket, hämtade jag upp A som var några avd bort...
och skjussade hem henne :)
Sen blev de att skjussa L till jobbet....

Och nu på kvällen har jag packat och fixat lite saker i lägenheten...
Inte mkt saker... men liiite iaf..
Ryms inte så mkt kartonger i lilla polon :P
jaja... nu ska jag försöka lägga mig på soffan
ett tag, och bara ta de lugnt... känner att sömnbristen
börjar komma nu...
USCH...

Inga kommentarer: