lördag 26 februari 2011

livet vänder..

Herregud vad livet kan vända snabbt...
I torsdags trodde jag att livet skulle bli
riktigt bra...
en lung och glad hund... = en lugn och glad matte..

Men de blev ju inte riktig så...
Livet vände....
och fort gick de....

AKUT AKUT...
körde in till blå stjärnan snabbare än blixten...
Det är knappt så jag kommer ihåg hur jag tog
mig dit... 01.02 steg jag in genom portarna
hos veterinären....
01.06, blev hon bort rullad på bår
till en chockbehandling...


Och en chockad matte satt i rummet jag blev hänvisad till
och grät oceaner.... alla tankar kom... hur? varför? TÄNK OM?
det var fruktansvärt....


Ingen sömn blev de...
Är så sjukt tacksam för mina vänner...
Som ställer upp för mig när jag behöver dom som allra mest...
TACK...


men tankarna gick...
Fast jag nu på fredag förmiddag visste att min bäbis skulle överleva..
så kom de nya hinder... ny problem... som skulla ta all energi i från mig..
Detta är fortfarande inte löst... men blir de förhoppningsvis på måndag...


Nu är jag nöjd att jag har min bäbis vid liv...
och hemma hos mig... liggandes här bredvid mig medans jag skriver detta...
Vad skulle jag göra utan min älskade Lexie?
bara tanken får mig att bli tårögd..

Så tack till mina vänner som bryr sig.. och tack gode g*d att jag har
min bäbis kvar..

Inga kommentarer: