tisdag 2 november 2010

saker ni kanske redan visste, och kanske lite nytt?

Idag var jag sugen på att göra ett litet inlägg som egentligen bara handlar om mig...
som person, vän och hur jag bara i allmännhet fungerar och kanske lite om Varför jag är lite om jag är :P

Jaa vart ska vi börja??

Född;
jaa som de flesta vet så är jag norrlänning, född och uppvuxen i lilla Boden... från år 1987 till 2006 bodde jag där...

Stjärntecken;
Oxe... och jaa, de som har träffat mig tycker att jag tydligen är väldigt oxig av mig :P Jordnära, tycker om att ha rätt, kan ha ett otroligt hett temperament när de väl gäller... och ja, jag får väl hålla med? :) Sjäv är jag ju som inte så jätte insatt i just stjärntecken, men de lilla jag vet är ju självklart då om oxen.... :P

Orsak till flytt ner till mitt helt underbara Göteborg;
Efter att ha bott i Boden i 19 år, så kände jag att de var dax att röra på sig, Både för min egna personliga utveckling, Boden hade inte så mkt mer att ge mig kände jag + att boden är en sån liten stad så alla vet allt om alla!!
och de var jag fruktansvärt less på... man kunde ju knappt gå på toa utan att alla visste om de.. och till sist blev de t.o.m. så pass illa att jag fick höra saker om mig själv som aldrig hade hänt.. och de tyckte jag blev lite läskigt... att människor t.o.m. går och hittar på saker om en BARA för att de vill ha någonting att prata om? sen finns de väl lite andra orsaker till flytten, men de behöver jag inte skriva i min blogg... Jaa jag är Öppen... men allt får ni ändå inte veta :P

Hur är jag som person med mina vänner?;
Med mina äkta vänner skulle jag nog kunna göra vad som helst för... men dom är få... och jag är otroligt rädd om dom... Jag släpper inte in vem som helst i mitt liv... jag är otroligt reserverad mot nya människor, och håller mig gärna i bakrunden om de är en ny person i närheten, för jag iaktar nog hellre vad de är för någon innan jag börjar prata... Jag har otroligt svårt att lita på folk som jag inte umgås med så ofta...
Så de är därför jag är otroligt glad för de riktiga vänner jag faktiskt har, känns skönt att kunna prata ut med någon.... fast även med dom tar jag allt väldigt försiktigt... det är nog bara EN kompis till mig som jag Verkligen har berättat ALLT för... men henne har jag också kännt sen 7:an..... Kan ni då förstå att de tar ett tag för mig att slappna av? :P

Hur jag är i en relation?;
Oj, nu ställde jag till de för mig själv :P hehehe... nää då.. jag är nog väldigt olika i relationer...
Kan kanske bero på hur killen jag är med är? :P
men jag kan ju säga att jag tycker om att ha kontroll på saker och ting.... Tycker om punktlighet! är nog också en som gärna pratar om allt som har med oss att göra... både de bra och de dåliga.. hur jobbigt de än må vara.... och ÄRLIGHET... det är A o O för mig... den som ljuger kan lika gärna packa väskan och gå... jag kommer alltid vara ärlig, och de begär jag tillbaka...
även som sagt om de är bra eller dåliga nyhter.... Har aldrig varit otrogen, och kommer förhoppningsvis aldrig att vara de...

Intressen;
Handbollen är väl ett av mina största intressen... fast jag inte spelar fortfarande, så finns de så otroligt mycket bra handboll här nere i gbg, så de är ju bara en ren njutning att sitta på läktaren och titta :) Sen har jag ju självklart min älskade hund som ett stort intresse... eller hon är ju mer som mitt barn, än ett djur... jag vet inte vad jag skulle göra utan henne... fast man kan bli sååå förbannad på henne ibland, så älskar man henne betydligt oftare!! :)

Ska vi kanske avslut med hur jag i allmännhet är som person?
När jag är som jag brukar vara så är jag väldigt pratglat, väldigt öppen *om inte så personliga saker*, sprallig, flirtig, glad.... men tyvärr som mitt stjärnteckan då säger, så har jag också ett hett temperament... som tur är skiner detta inte igenom så hemskt ofta.. Men när de väl händer så brukar inte ställa sig i min väg... Hemskt att erkänna att jag har en sån sida, bakom mina blå ögon gömmer sig ett par kolsvarta.... och det händer oftast när någon har varit elak mot någon jag älskar... inte när de har varit elak mot mig... av någon konstig anledning.... när de händer mig någonting så fnyser jag väl mest och hånflinar åt den som gör någonting :P
Är tyärr också rätt långsint, kan grubbla över saker längre, innan de släpper... Är Sjukt tävlingsinriktad också.... det gäller att vinna, annars är de bara att skita i de... typ...
Är rätt stolt över mig själv också.... finns saker som jag aldrig skulle göra, som att t.ex. testa droger... NÄÄ jag har aldrig testat droger !! och kommer aldrig att göra de heller... har som jag skrev tidigare aldrig varit otrogen, oftast varit en rätt bra förlorare.... och en rätt bra vinnare.. *fast de finns ju undantag* hehehe.. Beror helt på vem man vinner mot och i VAD ;) hehehe...Men som sagt... men rätt glad och sprallig... ibland lite pinsam också... Men de bjuder jag på ;)

Nää nu får det vara bra för den här gången..... :P
Ni kanske får veta mer någon annan dag :)
Tjingeling :)

Inga kommentarer: