måndag 22 september 2008

mycket har hänt.

Och i stort sätt handlar allt som har hänt om min hund :P
För Ovanlighetens skull :P


Förra helgen:
Då var jag,lennie och lexie i skövde
på deras brukshundsklubb och gjorde MH:t.
Hela Lexies kull var där + några till :)
De var väldigt trevligt att få träffa alla igen..
dom har växt en del sen jag hämtade lexie :P

Men tillbaka till MH:t. de gick SUPER BRA !!! =)
Kunde inte ha fått bättre resultat. enligt mig iaf.
Hon kampade bra, hon kunde hanteras utan problem,
reagerade inte under Skotten.
Jag var en väldigt STOLT matte just då :)




Under veckan:
Har tränat mkt lydnad och de går framåt :)
Det är bara finjusteringar nu som jag ska träna lite extra på :)
så de känns SÅÅÅ skönt att de går så bra som de gör, efter som
det är lydnad jag själv brinner för, och tycker är Jätte roligt.
sen har de ju varit mtk med allt annat, jag är ju hjälp intruktör till en
valp kurs, + min Intruktör utbildning. så i veckan har jag haft att göra :P








Och Nu i helgen:
Denna helg har inte varit mkt sämre än förra måste jag säga.
I lördags var jag på min absolut första Officiella utställning på
Partilles brukshundsklubb.
och de gick SKIT BRA =)
hon kom 1:a i sin grupp med Ck :)
Och sen kom hon 5:a i Bästa TIK.
och de får jag vara väldigt nöjd med med tanke på att hon var den yngsta
tiken som var med i den gruppen.
Så stolt över min älskling :)

Sen på Söndag
var jag på en inoff utställning i härryda, de var BARA rottisar där
så de var skit trevligt. min kennel kom dit + några av
lexies kullsyskon.
så vi satt i ett litet hörn och surrade på så nästan några glömde bort att
de var på utställning och höll på att missa när de skulle in
i ringen :) Men de gick ändå, alla hann :)
gick inte riktigt lika bra i söndags. men jag var nöjd ändå.
jag märkte på lexie att hon var inte alls med och ville bara sova :P
så ingenting igentligen gick som jag ville.. hon ville inte
"jogga", hon ville bara sitta/ligga när hon skulle stå, och när hon väl stod upp så
var de INGEN prestisch i de hela. Så hon kom 5:a av 8 eller 9 möjliga.
men som sagt.. Älskar henne ändå ;)
och de var ju den off utställningen som gällde :)
jaja..

Här kommer lite bilder på lexies fina rosetter som hon gick i helgen :)



Den rosa rosetten är CK:t och de är den jag är mest stolt över.

den Lila är Hp (hedespris) de gick lexie på söndagen.






Inga kommentarer: